Kérlek, hogy aki csak tudja, véleményezze! Ez még csak a Kacsoh Pongrác úti felüljárónál lévő Parkolóház terve...a Biodóm és az M3 lehajtója között az Állatkerti körúton.
A Hermina -Erzsébet Királyné kereszteződésében épülőről még nincs hír.
Ez a Hermina garázs előzetes véleményezése…amit nem szabad kihagynunk! És SOS. Aug 21 a beadási határidő!
Mi a cél, mit lehet elérni? Összegezve:
- hivatkozni kell „jelentős környezeti hatások bekövetkezésére” és kérni, hogy addig ne történjen további lépés, amíg a környezeti hatástanulmány nem készül el.
- A Telepítés helyével kapcsolatos kizáró ok a Bp. 2030 hosszútávú településfejlesztési terve…és az OTÉK itt is érvényes előírásai, a Vész jogsértő volta
- A környezeti hatástanulmány elvégeztetése független akkreditált szakértőkkel.
Kérve, a folyamatos éjjel nappali zajmérést, a Honvéd telepi légszennyezettség mérő folyamatos működtetése mellett erre a kereszteződésre telepített újabb mérőállomást…hiszen e nélkül csak feltételezések vannak…nem lehet megalapozott szakvéleményt készíteni
Rengeteg okunk van ellene szólni!
- Bevett gyakorlat, hogy a NAGY…sőt NAGYON nagy beruházásokat apró részekre bontva engedélyeztetik. Így pl. a Hermina úti lakó számára nem derül ki, hogy mi épül a szájukba, és mekkora + forgalmat fog generálni együtt a következő néhány épület:
- Közlekedési múzeum torony és 9 ezer négyzetméteres kiállító tér
- hozzá épülő 8 ezer négyzetméteres mélygarázs
- a pántlika látogatói
- itt lesz az Uj Nemzeti galériához vezető út, valamint a mélygarázsának lehajtója
- Az Állatkórház helyének a soxorosára épülő 4 szintes ( 2 szint a föld alatt) Üzemeltetési Központ FŐKERT telephellyel!
- A Sörsátor helyének szintén többszörösén épülő Pajtaszínház, még ismeretlen funkcióval
és
- az alap, meghírdetett funkció, a Széchenyi fürdő, a Cirkusz és a BIODÓM/Állatkert látogatóinak és dolgozóinak tömeges parkolási igényét vonzza be erre a sűrűn lakott területre.
- Na és ha még lesz olyan ember, aki ki akar kapcsolódni a Ligetben, az is itt parkol majd…és persze a lakosság is, aki eddig az úton parkolt.
- Valamint kapnak egy adagot a Kós Károly sétányról elterelni szándékozott M3 lehajtó forgalomból is….
- Na és a Groupama dolgozói, akik eddig a Közlekedési múzeum előtt parkoltak…ingyen
És mindezt ki fogja szolgálni ez a két parkolóház, amiből most egyet véleményeztetnek velünk???? Tényleg?
Ez a sóhivatal nagyüzemben adja ki a „ környezeti hatástanulmányt nem igényel” című előre gyártott nyomtatványokat….
- Talán egyesével a Liget épületei nem is érik el a kritikus szintet….de együttvéve egyértelműen ökológiai katasztrófával fenyegetnek… ( Lásd félresöpörték Bp hosszú távú településfejlesztési terveit) Ezért nyomják le mind a hatóságok, mind a lakosság torkán egyesével ezeket a hatalmas épületeket…(A Biodóm helyén már letarolták a Vidámparkot)….
- Felfoghatatlan ez a felelőtlenség, amivel a természet létezéséről sem vesznek tudomást!!!! 2014-ben készült egy hidrogeológiai szakvélemény, ami a teljes területen aggályosnak tartja a terepszint alatti beépítéseket! és az a szakvélemény akkor aktuális fúrásokat rendelt el, mert csak archiv adatok alapján, számítógépes szimuláció szolgált a vélemény alapjául. Ezért felhívott újabb 4 féle vizsgálat elkészítésére, amit azóta sem láttunk. Ebben a szakvéleményben Parkolóházról beszélnek, mely nem nyúlik a felszín alá, tehát nem végeztek semmiféle hidrogeológiai fúrást. És én abban bizonyos vagyok, hogy nem is végeztek azóta sem….hiszen szinte naponta fotózom a területet az év eleje óta…amikoris először idehordták a 3 év múlva szükségessé váló térkő tömeget, majd ide rakták le a bontási törmeléket. Fúrásokat nem végeztek!!!!!!!
Az ősbűn itt is megjelenik:
- Nem csak ez a rengeteg épület nem fér el a Városliget területén, hanem még kevésbé fér el a várható látogatószámhoz szükséges parkoló mennyiség….még mélyben meg magasban gondkodva sem. Mert lehet arról VÉSZ-t hozni, hogy elég lesz az OTÉKban előírt parkolószám fele is…azonban a környék meg fog fulladni az illegálisan parkolóktól és parkolót kereső kerengő autósoktól.
- A Közlekedési hatóság is hangot adott ezen véleményének, melyet teljes mértékben figyelmen kívül hagytak!
- Ezért kellene (ha már)..a BIODÓMOT parkolóházastul az M3 túloldalán a már Rákosrendezőhöz tartozó területen építeni. Ahol ráadásul rendkívül üdvös volna, ha kivágnának pár száz invazív fát.
Ha elolvassuk a Budapest környezeti állapota 2014-es kiadványt, vagy a Budapest 2030 hosszú távú településfejlesztési terveit, annak ajánlásait, akkor kiderül, hogy ide,
a/ Nyugati pu- Szolnok…/Nyugati pu. Vác, Esztergom vasúti elágazáshoz,
/az 1-es villamos
/és M3 és lehatói, felüljárói által generált zajba, amibe besegít a
/Ferihegyi repülőtérre vezető légifolyosó elviselhetetlen zaja ..még + egy Biodom és egy parkolóház zaját, porát szellőzőit belevezetni az itt élők orrába, elzárni előlük a szélcsatornát, ellehetleníteni a pihenésüket, a közlekedésüket egyaránt…..közönséges gaztett.
Ja! És majd itt lesz a közelben még egy + vasútállomás és a kis földalatti új megállója is a Hungária- Kacsóh Pongrác kereszteződésében is.
Van tehát megírni valónk bőven. Javaslom, hogy akár társasházanként, akár egyénileg, minél többen írják meg ezeket és/vagy saját gondolataikat tapasztalataikat.
Ne feledd! A beadási határidő aug 21.!!!
Háttér információ:
Mi épül a Ligetbe?
http://varosligetbaratai.blog.hu/2016/04/02/nicsak_mi_epul_a_ligetbe
A nagy Bidom blöff
http://varosligetbaratai.blog.hu/2016/05/10/a_nagy_bidom_bloff#c30881346
Hidrogeológiai szakvélemény 2014….max -1 szintes mélyépítésre.