Megvédjük a Városligetet

Városliget Barátai

Hová tűnik a Kós Károly sétány forgalma?

2017. november 25. - Garay Klára

A kutya nem eszi meg a telet, és a Kós Károly sétány lezárása nem gátolja abban a lakosságot, hogy a belváros felé oda-vissza közlekedni akarjanak! Nézzük, hogy milyen terveket kovácsol az ingatlanfejlesztő, hogy szétszórja azt a forgalmat, amit leterelnek a Kós Károlyról. Na ugye, hogy "nincs jelentős környezeti hatása"!!! :-(

"A szinte kizárólagosan az M3 autópálya felől érkező, a Városligetet átszelő reggeli forgalom a lezárás hatására a Hungária körúton keresztül elsődlegesen a Vágány utcára és az Ajtósi Dürer sorra terelődik át, melyek ekkora többlet‐forgalom felvételére jelen formájukban képtelenek. A többletforgalom lebonyolításához szükséges új közúti keresztmetszetek kialakítása, és különösen a szükséges csomóponti fejlesztések sem jelentős a területigényük, sem a környezetükre gyakorolt hatásuk miatt nem lennének elfogadhatóak a környezet szempontjából.

A M1 Millenniumi Földalatti Vasút korszerűsítése és meghosszabbítása megvalósíthatósági tanulmány keretében készült forgalmi modell az alábbiakban szemlélteti a lezárás hatását a közúthálózaton:

 

 

A Kós Károly sétány lezárása és az Állatkerti körút forgalomcsillapítása (az átmenő forgalom megszüntetése) ezért csak több közlekedési beavatkozás és fejlesztés egyidejű megvalósításának tehermentesítő hatása esetén valósítható meg oly módon, hogy Budapest közúti közlekedésének helyzete ne romoljon a térségben. A forgalmi előrebecslés – mely az alábbiakban bemutatásra kerül – eredménye szerint a szükséges fejlesztések összessége:

  • a behajtó forgalom csökkentésére Pesten személyforgalmi behajtási díj kerül bevezetésre,
  • a Szegedi út és a Nagy Lajos Király útja közötti különszintű kapcsolat megépül,
  • a P+R parkoló hálózat kapacitása jelentősen növekszik a térségben,
  • a Városligetet határoló főútvonalak és csomópontjaik átépülnek a módosuló forgalomáramlás lecsökkent igényeinek megfelelően."

Hol a határ?

Hol az út? Hol a járda?

Kvíz játékkal színesítem a blogot! Itt látsz 2 keresztmetszeti rajzot a Dózsa György útról.
Az egyik a 2014-es állapotot ábrázolja.

A másik a Liget beépítése utáni tervezet volt, ugyancsak 2014-ben. Mára valóság!

ilyen_volt.JPG

javasolt_dg_keresztszelveny.JPG

Hogy mi következik ebből?! Hm?
Ha a hógolyó elindul a hegy tetejéről....ki tudja hol áll meg?!

A helyes megfejtők között kisorsolok egy szép őszi falevelet!

Itt a részletes elemzés! Több ponton is Ti segítettetek! Volt, amire magamtól nem is figyeltem fel.

Összegezzük a Dózsa György úti változásokat. A Házak melletti/ Ligettel szembeni oldalon kezdjük.

- A Járda 5-ről, 3,20-ra csökken, hogy helyet adjon az 1, 8 méter széles kerékpár sávnak! ( és a gyalogos-kerékpáros konfliktusnak...és a gyorsan haladó, de előzni nem tudó kerékpárosnak)

- A szemközti oldalon 6 méteren fognak elférni a kerékpárosok és a gyalogosok! De jól látom: nem zöld felület lesz, hanem gyalogos és kerékpáros BuRKOLT terület? Nocsak! Mekkora zöld felület növekedés?

- Furcsa egy rajz ez! A VII. kerületben 1,2 cm jelzi a 3,2 méteres gyalogos sávot, Zuglóban 1 cm-es sáv jelzi a 6 méter széles burkolt területet! Abszolut rendben van! ?

- A Dózsa házai előtt is 3 méteres földsávban állnak a japán akácok.....és a Városliget felőli oldalon is. De akkor miért rajzoltak a Dózsán 2x akkora sávszélességet? Mekkora egyeseket kaptam én gimnazistaként műszaki rajzból...ennél sokkal kisebb hibákért! A végén majdnem megbuktam!
Szóval van VII. kerületi 3 méter és van XIV. kerületi 3 méter! Tudjátok! mint az icce és Nagyicce :-)
Egy biztos: elfelejtették odarajzolni azt a rengeteg oszlopot, elektromos kapcsoló szekrényt, amit azóta a fák talajszelvényébe "ültettek" De a hatalmas, lombos fákról is az derült ki mára, hogy nyamvadt, évtizedekig alig növő ginkgok lesznek.

- 3 sáv maradt a buszsávval..

- a cserjés elválasztó sáv is 3,7 méter

- 3 sáv maradt buszsávval. És a busz kedvéért nem vágták le a fák ágait! Mert nézzük mi történt! az eredeti állapotban NEM busz sáv volt a szélen, hanem személygépkocsis! Pedig már akkor is járt ott busz...csak nem kellett hozzá felső vezeték, mert nem TROLI busz volt! Mind1 is! Lényeg, hogy az ide átirányított trolik a XIII. kerület és a belváros felé...Nem a lakóházaktól 80 méterre, hanem 30-ra fognak haladni! Szegény párák, akik ott laknak!

- De nézzük csak! Van itt más változás it! A Városliget telekhatára átugrott egy buszsávot ( 3,5 méter) és egy 3 méteres talajsávot a 102 japán akáccal!? És tényleg! Azaz a Városliget területe valahogy lecsökkent 6,5 méterrel. 360 méter hosszon! ( a Felvonulási tér hossza) azaz 2 340 négyzetméterrel kevesebb a Liget területe! Csak emiatt az "apróság miatt"

- és a zöld felületnek mekkora esélye van a burkolt gyalogos és kerékpáros sávban fejlődni? Semmi. nyilvánvalóan! Papíron tehát Liget ugyan, de burkolt, ugyanúgy, mint amikor parkoló volt rajta! 6 méter széles, 360 méter hosszúságban, az annyi mint  újabb 2 100.- négyzetméter, ahol biztosan nem lesz zöld felület.

- Mindösszesen...csak itt 4440.- négyzetméter zöld felület bukó! Akkor vajon hol fogják produkálni a zöld felület növekedést? Ahol a színház áll? ahol a mélygarázs le és felhajtó lesz? Ahol a Regnum emlékhely 700 négyzetmétere lesz? Ahoi a Néprajzi lesikló pálya kecses íve szökik 26 méter magasba? Vagy a múzeumok és színház körüli burkolt fogadó tereken? vagy?????  A papíron? Vagy ott sem?

- Feltételezem, hogy a lakossági és civil egyeztető fórumok résztvevői kérték, hogy kerékpárral, vagy gyalog feltétlenül a 2x 3 sávos út közvetlen közelében, a másik oldalukon a mélygarázs szellőző kürtőinek kellemes duruzsolása közepette sétálhassanak, kerékpározhassanak. Autómentes napon majd osztogatunk nekik gázálarcot!

- Az azért nagyon jó, hogy a zöld elválasztó sáv Zuglóban maradt! Szívmelengető.

És akkor miért fárad az Ingatlanfejlesztő 600 oldal megiratásával?

Mert a szakértőknek is élni kell, és mert teljesen hülyének néznek minket, és biztosak abban, hogy SENKI nem olvassa el úgysem. Alátámasztó dokumentumnak éppen megfelelő!

És ezeket szavazgatja meg folyamatosan a fővárosi képviselő testület!
Őket mi választottuk! De vajon ezt a megbízást kapták?

Itt a vége, fuss el véle!

 

100 hektárnak 50 a fele?

Egye meg a fészkes fekete fene

Régen tudjuk, hogy nem csak 100 forintnak, hanem a 100 hektárnak is 50 a fele.
De azért még van tudnivalónk napjaink matekjáról.

Mert mennyi neki pl. az 5 %-a?
Aki piros pontot akar kapni, az máris azt mondja, hogy 5% ( Ráadásul a kalviatúrának ugyanazon a gombján van a 2 karakter!)
De aki a nemzeti matekon edződött az tudja, hogy csaknem 20 hektár az az 5%, ha a Városligetben van.
Aki nem hiszi, járjon utána!
A VÉSZ szerint a Városligetnek közparkként használhatónak kell lennie az építkezés/bontás/szétverés/közműfektetés közepette. NEM SZABAD belőle EGY IDŐBEN 5%-NÁL NAGYOBB területet lekeríteni!

https://goo.gl/cNE9fy  

és nézzük meg, mennyit kerített le belőle Ligetromboló Ingatlanhasznosító Zrt-nk?
Vakok kertje: 3.14 ha, 

Biodom: 7.49 ha, 

Fina: 0.977 ha,

ózsa: 0.215 ha, 

Kertem: 1.28 ha, 

Pecsa: 1.92 ha, 

Közlekedési: 1.09 ha, 

Kutyafuttató: 1.18 ha,  ------------------ sum: 17,292 ha

+Szépművészeti: 2.04 ha,

sumsum: 19,332 ha

éS MIVEL TUDJUK, HOGY A MI iNGATLANHASZNOSÍTÓNK TÖRVÉNYTISZTELŐ, napnál világosabb, hogy a 100 hektárnak az 5%-a = summa summárum: legalább 19, 332 ha.

Ha tehát 100 hektárból lekerítenek (átláthatatlan) palánkokkal, kerítésekkel közel 20 hektárt, az nem 20% ám, ahogyan azt a mai öregek tanulták!  AZ 5%...és punktum! A nagymama csak ne segítsen az unokájának a matek háziban, mert nem a mai nemzeti követelményeknek megfelelő tudást plántálna romlatlan lelkébe!

Nem bonyolítanám tovább, hogy mennyi az a 100 hektár? hiszen a Városliget területe is napról napra változik. Attól függően, hogy a nagy beépítők éppen mivel zsongítják a lakosság agyát..

A "látogatói élmény" fokozására, a kerítések és palánkok hálózata már csaknem összeér, így bújócskázásra is alkalmas!
Randevú esetén nem azt beszélik meg a párok, hogy: Hétre ma várom a Közlekedésinél, hanem azt, hogy 7-re ma várom a fekete fólia és a deszka palánk között!

Ugye, hogy mennyi kívánatos, új élményt nyújt a megújítás alatt álló Városliget!

Kérek mindenkit, hogy a gyerek matek könyvében javítsa ki: 100 hektárnak 19,332 hektár az 5%-a!!!!!

Javaslatunkat az ének tankönyvek szerzőinek is elküldtük! De hamarosan kívánatos lesz a dalocskát így énekelni a kocsmákban!  (Ha jót akarnak maguknak a dalolók!)
"100 hektárnak 20 az 5%-a! Egye meg a fészkes fekete fene! Nem lehet a Liget fából, ki kell rúgni a Baán Lászlót!"

Költők és zeneszerzők jelentkezését várjuk az új Városligeti himnusz megalkotására!

klara_terkep.jpg

 img_5819.JPG

img_5848.JPG

A kép címe: Kirekesztve!
Vagy: Elfogyott a zöld festékem, sejehuja hajjj!!!