Megvédjük a Városligetet

Városliget Barátai

Vasúttörténeti képek, gondolatok

Rákosrendezőn és a Közlekedési múzeum hűlt helyén

2018. január 09. - Garay Klára

img_7826.JPG

img_7827.JPG

img_7828.JPG

img_7829.JPG Itt állt régen a Közlekedési múzeum.
Annyira jó, hogy elbontották, mert így legalább van hely az építőanyagok lerakásának. Szerencsére az elszállított hajócsavar alapzata egyáltalán nem balesetveszélyes! Sem a Waggon Café sínei.... Több mint egy éve se itt, se ott nincs a közlekedésnek múzeuma, de nem is kell, hiszen elég, ha van igazgatója, aki utazgat a nagyvilágban és megpróbálja kitalálni, melyikre hasonlítson az új múzeum. Ja...és vajon hova is tegye a maga kis terepasztalkáján.

A többi képet ott készítettem, ahol a legjobb helyen a Közlekedés múzeuma: Rákosrendezőn! Rengeteg elhagyott épületet lehetne elbontani (a nagy többségben jó sok azbeszt is lenne), Iszonyatosan sok fát lehetne kivágni....minden gátlás nélkül, hiszen a 90%a invazív fa.

img_7759.JPG

img_7758.JPGMennyi sok finom burkolatot lehetne felszedni?!

 img_7764.JPG

Több száz tonna fémet adhatnának a szegény fémgyűjtésből élőknek!

img_7769.JPGMeg lehetne szüntetni Zugló egyik legnagyobb füst szennyező forrását: az itt élő és itt működő lomisok szemétégetését!

img_7771.JPGimg_7774.JPGA magas házak mutatják, hogy milyen közel vagyunk a Ligethez, a Mexikói úti földalatti végállomáshoz! Micsoda vasúttörténeti témaparkot lehetne ide rittyenteni! Vidámparkostúl, Cirkuszostúl, Biodomostúl!

img_7807.JPGLehetne autentikus bejárata!

img_7808.JPGKészen van a talpfa bemutató szabadtéri múzeum!

Hogy ez a lehetőség miért nem merült fel a Nagy Döntéshozók agyában?
Hát drága lelkecskéim........szerintem azért, mert idáig...ezek a mai ficsúrok biztosan nem tudnának eljönni! Sáros lenne a félmilliós cipőcskéjük!
De ha még a cipőt nem is sajnálnák, agyilag akkor sem biztos, hogy vennék az adást, hiszen szűklátókörűek: Vagy a Ligetet pusztítjuk el, vagy a Ligetet pusztítjuk el.

Ez a két lehetőség motoszkál az agyukban!

De akkor mit keresnek ott, ahol vannak?

A bejegyzés trackback címe:

http://varosligetbaratai.blog.hu/api/trackback/id/tr113562473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tiszafa 2018.01.10. 12:49:43

Milyen zseniális cikk.
Csak arra nem gondol, hogy egy feladatot többféle módon is meg lehet oldani.
Ócska csúsztatás a lebontott Közlekedési Múzeumot siratni, helyette szebb épül.
Tehát ez egy ócska hazugság azt írni, hogy építőanyag tárolásra kell hely.
Arra is rájöttek, hogy a közlekedést jobban lehet máshol bemutatni.
Az is meg fog épülni, még a nosztalgia villamosok is oda be fognak állni.
A Rákosrendező egy része végül lehet jó ötlet, kár, hogy nem előbb javasolta.
Persze ott van mellette a Vasúttörténeti Park.
A Biodom meg az Állatkerthez tartozik.
Ha már Rákosrendezőnél tartunk, ott a legfontosabb lenne közúti alul, vagy felüljáró és a 32-es busz évtizedekkel ezelőtti útvonalának a helyreállítása.
És még hány ilyen pont van Budapesten, ahol a megalomán Demszky metró árából apró korszerűsítéssel sokat lehetne javítani a tömeg közlekedésen.
Tudnám mitől barátja a Ligetnek a cikkíró.
Nem tetszik az autó parkoló felszámolása?
Azt egyébként a legzöldebb polgármester a parkolási díjjal felszámolja.
Ami meg a lomisokat illeti, az hatósági kérdés, de fogadni mernék, ha fellépnének az ügyben, az ilyen cikkeket írókhoz hasonlók a "város mindenkié" jelszóval kampányolnának.
Mindig lehet találni témát, csak kilóg a lóláb.

kvp 2018.01.10. 12:51:25

Jelenleg nem az Eszaki Jarmujavito van kijelolve az uj muzeumnak? Ott se bontani, se epiteni nem kell, csak egy festes utan betolni a jarmuveket es kipakolni a kiallitasi anyagot. Rakosrendezovel egyebkent van egy kis problema, megpedig az, hogy a fele jelenleg is hasznalatban van es egy nemzetkozi vasutvonal is atmegy rajta. Viszont ezt joreszt csak azok tudjak akik arra jarnak minden nap, pl. a Vacrol, Dunakanyarbol vonattal ingazok.

2147. számú Bartók Béla Úttörőcsapat 2018.01.10. 13:27:54

@tiszafa: kilóg a lóláb, a kedves vezetők mindent jól csinálnak? "A Rákosrendező egy része végül lehet jó ötlet, kár, hogy nem előbb javasolta." micsoda egy faszfej vagy...

Garay Klára 2018.01.10. 22:05:56

@kvp: Igen! Az Északi járműjavító Diesel csarnokát jelölték ki....miután 4 éve kaptak erre javaslatot Ráday Mihálytól! Igaz, hogy Ráday az Eiffel csarnokot ajánlotta, mert szerinte az a jó helyszín. De azt közben átadták az operaháznak.... Rákosrendező XIII. kerületi felén járnak a vonatok, a zuglói felén évtizedek óta semmi. A 2014-ben született Közlekedési témapark ezt a hosszan elnyúló szakaszt tervezte úgy, hogy minden elférjen. Tájépítész Csizmadia Dóra.
@2147. számú Bartók Béla Úttörőcsapat: