Megvédjük a Városligetet

Városliget Barátai

Kérdésben hazudni? Igen!!!

2016. december 17. - Garay Klára

Ez ám a bravúr! De a Városliget Zrt az idei (remélem) utolsó LigetVáros című kiadványával ezt is megoldja. 400 milliós marketing költségvetésbe ez is belefér.
Kezdjük a hátoldalon a kérdőívvel! A mi jóságos szélhámosaink ugyanis kíváncsiak a véleményünkre! Legyen áldott a nevük!.

1. Ha kíváncsiak a véleményünkre, miért nem a beépítési tervek előtt kérdezik azt meg a lakosságtól, a szakmáktól? Ezelőtt 4 évvel, a Magyar Urbanisztikai Társasággall kezdve aláírók tízrei tiltakoztak a Liget beépítése ellen. Azt meg se hallották! De most, a színes szagos újságtól elájult Mariska néniket és tudatlanokat fel akarják használni (újra) annak bizonygatására, hogy ők "konzultáltak" Szép ugye!!

2. Megkérdezik, hogy milyen gyakran járok a Ligetbe és milyen járművel! Miért? nem olvasták, hogy erről készült tanulmány? Vagy azt hiszik, hogy mi nem olvastuk?

Alapos tanulmány készült a Városliget Parkhasználati szokásokról. A következtetést nem vették figyelembe, sőt, azt sem engedték, hogy a kutatás befejeződjön. A Tájépítészek szövetségének tanulmánya nem volt figyelemre érdemes, de most majd a lakosság biztosan jól válaszol a sugalmazó kérdésre!

3. Milyen új megoldásokat javasolna a közlekedés megoldására?.. Ez de jó kérdés a főcím hazugsága után! Hogy ugyanis "Kerékpárutak és mélygarázsok létesülnek, eltűnik a felszíni parkoló autórengeteg és megújulnak a sétautak"
Mert mi az igazság?
a. Az épülő 8 (-10) épület körül engedélyt adtak önmaguknak, hogy nem kell megépíteni az építési szabályzatban, a várható látogató, és dolgozói létszámhoz kötelező parkoló kapacitást, elég annak a fele! Na mármost a mai parkolási igény megsoxorozódik ( vagy nem volt érdemes megépíteni az egészet), és elég lesz a parkolószám fele?
b. A csaknem 2 évig tartó "partnerségi egyeztetésen" MINDEN erre irányuló kérdésünket lesöpörtek az asztalról, mondván, hogy nem a témához szóltunk hozzá....és ezt a "magasabb szintű jogszabály" lehetővé teszi! Egy olyan törvény, amit törvénytelen körülmények között hoztak? Igen! Ez van ma!

c. a Közlekedési hatóság észrevételében jelezte, hogy amíg a Kós Károly "sétány" autóforgalma számára más, vele egyenértékű alternatív útvonalat nem terveznek és valósítanak meg, addig az építkezést, de még a tervezést sem lett volna szabad elkezdeni! Mert az Ajtósi Dürer sorra vezetett forgalom NEM alternatíva, hanem merénylet a város ellen, mivel megháromszorozódik az Andrássy út felé haladók útvonala.
Ugyancsak helytelenítette a Közlekedési hatóság, hogy a parkolószám felét legyen elég megépíteni! Ez ugyanis azt jelenti, hogy a környék minden négyzet centiméterét illegális parkolók és parkolóhelyre vadászó, köröző autók fogják ellepni
Az valószínű, hogy rendőri védelem és horribilis bírság visszatartja a behajtástól azokat, akik ma fényes rendőri segédlettel hajthatnak be és parkolhatnak a Ligetben.
De hol parkol majd a lakosság? Hol az itt dolgozók, tanulók, rendelőbe érkezők?
e. Az utolsó egyeztetésre még a VI. kerületi önkormányzat is delegált egy embert, aki feltette a kérdést, hogy hol fognak parkolni az itt lakók. Válasz: a kivitelező megoldja. Hogyan? Varázspálcával? Na és éjszaka féláron a parkolóházban? Kedves lakosság! Tessék szépen máshol lakást keresni, hiszen a lakosság nem tényező ebben a nagy szélhámosságban! De akinek kedve van, elküldheti az észrevételeit! :-(

f. Az Ajtósin és a Dózsa György úton is lesz kerékpár út, ahol a legtöbb lehetőségük lesz beszívni az autóáradat és a mélygarázsok szellőzőinek illatát! Mindezt úgy, hogy elcsípik ezt a kis sávot a parkból....amitől az nyilván növekedni fog!

4. A slusszpoén! " A cél az, hogy jócskán csökkenjen a zajártalom és a légszennyezés a Ligetben...."
Ennek érdekében építik a Ligetbe a sok múzeumot, színházat, mely építkezés által valószínű, hogy nem légszennyező anyagokat termel a fűtés, a klíma, a mélygarázsok kürtője, a bőven épülő vendéglátó helyek szellőzője, hanem friss hegyi levegőt!? Nem kell hozzá akadémiai tagnak lenni, hogy belegondoljon az ember: ha nem suhannak át az autók a Kós Károly sétányon ( pokolra a kitalálójával), hanem körbeautózza a Hungária-Ajtósi- DózsaGyörgy  út-Andrássy út vonalat, a légyszennyezés nem csökken, hanem nő...és megnövekedve áthelyeződik a város eme sűrűn lakott zajtól és portól fuldokló területére. Ez a csökkenő szennyezés! Ezt lehet véleményezni!
Érdemes megjegyezni, hogy jelenleg is csak azért nincs szmogriadó, mert a Honvéd sporttelepen álló mérőállomás most sem működik! ( Dózsa György uttól kb 300 méterre egy sporttelepen áll!.)
Szálló port, kéndioxidot és ózont nem mér! Így fogják csökkenteni a légszennyezést, hogy a többi funkciót is kikapcsolják?
Száz év múlva, amikor egy kutató megtalálja ezt a zöld foltot a város térképén...majd elcsodálkozik: hová tűnt a Városliget? És elkezdi kutatni. Több  gigabájt dokumentumot elemez és megállapítja, hogy áldozatul esett az évszázad szélhámosságának! És döbbenten néz majd maga elé a gázálarcában: miért hagytátok?
Vajon mit gondol majd rólunk, mai csöndben meghunyászkodókról, akik csak láttuk az újságot, és néztük, és elhittük és önként lemondtunk az ember elidegeníthetetlen jogáról: a gondolkodásról!

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://varosligetbaratai.blog.hu/api/trackback/id/tr9612054661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.