Megvédjük a Városligetet

Városliget Barátai

Séta a Városliget új térképén

2018. május 27. - Garay Klára

Ismét módosítják a Városligeti Építészeti Szabályzatot!

Tudjátok a NER-ben a „Szabályzat” nem azt jelenti, mint amit a magyar nyelv értelmező kézi szótára ír, azaz hogy „Rendet meghatározó utasítás, amely egy gyakorlati tevékenység, cselekvési mód, ügykezelés menetét határozza meg.”

NER magyarul ez azt jelenti, hogy ha valami olyat akar csinálni szeretett kormányunk, ami ma minden hatályos magyar törvény szerint megengedhetetlen, arra hoz önmagának „felmentő” „anti” - szabályzatot…hogy jogszerűnek lássuk, ami jogszerűtlen. De a felelősség már nem az övé…hanem a jogszabályok negligálását lehetővé tévő fővárosi képviselőké.

Itt találod a VÉSZT magát.

Tehát újabb ötleteket, rettentő disznóságokat akar szentesíteni a fővárosi Ön kormányzat! És ne legyenek kétségeink! A kétharmad meg is teszi! Május 30-tól újabb, hihetetlen pusztítást szentesi a főváros, és mondja ki ezzel, hogy a Városliget Zrt-nem jogában áll jogtalanságok egész sorát cselekedni.

Vegyük górcső alá a VÉSZ módosító szöveghez tartozó Szabályozási tervet!

Kérlek, hogy nagyítsd ki a térképet 150- később 400%ra, és akkor látod, hogy mire számíthatsz, látod is, hogy miről beszélek.

Induljunk el a Hősök terétől.

  • Első, amit látunk, hogy a Hősök tere és a városliget alapszíne nem lila! Miért? Mert el akarják sunnyogni, hogy a Hősök tere és a Városliget a Világörökség része. A Hősök tere Világörökség, a Városliget a védőzónája, melyet ugyanolyan védelem illet meg, mint magát a világörökséget. De a magyar törvények is műemlék védelem alá helyezik…de mindezekre fütyülve, építik szét az egészet! Törvénysértő? Igen! Bűnrészes mindenki, aki ebben részt vesz? Igen! Ha mindjárt a francia becsületrend lovagja, akkor is? Akkor is. Amikor tehát nem festik lilára a Városliget, máris félrevezetnek.
  • A Szépművészeti múzeum és a Műcsarnok mellett is látunk egy - egy kékkel lekerített részt. Az e két nemes intézmény FELSZÍNI parkolóit látjuk! Ebből több dolog is kiderül.
    • hogy hazudtak, amikor azt ígérték, hogy megszűnik a felszíni parkolás a területen.
    • A Műcsarnok ugyan már a Magyar Művészeti Akadémia magántulajdona, de még mindig kap a 10 ezer négyzetmétere mellé másik 10 ezret felszíni parkolásra…, de kiemelten fontos számára megtartani egy elég jelentős kert területet! Más épületek körül nem! Csak itt!
    • mégpedig úgy, hogy az a mai Olof Palme sétányra kerül, ami miatt nem lesz átjárható ezen a részen a Városliget! Lezárják! És akartad te magánkézbe adni a Műcsarnokot? Akartál még adni hozzá 10 ezer négyzetméteres felszíni parkolót? Akartál magán intézményt finanszírozni az adódból? Megkérdeztek róla? Ugye hogy nem!.
    • Nézd a Szépművészeti parkolójának a sarkában megbúvó pici piros K betűt? Na látod! Az egyik kiskereskedelmi egység épül ide. (2014-ben még tilos volt.) Mára beleszabályoztak 3 kiskereskedelmi egységet. Ja, kérem, nagy a család!
  • Mi az a szép, kék csíkos sáv a Gundel Károly körúttól az Ajtósi Dürer sorig? „ Építési hely, kizárólag terepszint alatti része” 2014-ben még végig mélygarázst terveztek ide… azóta soxor módosultak a tervek…és ez maradt? Nem csak Dózsa mélygarázs lesz? hanem végig? Vagy csak itt felejtették? Nem tudhatjuk! Gyanús, hogy elfelejtettek térképet cserélni 2014 óta! Mert a Dózsa mélygarázs a kiviteli tervek szerint a Dembinszky út Damjanich utca között lesz! Vagy mégse?

(Kijárattal a Regnum emlékhelyre, melyet elfelejtettek berajzolni ( 700 m2)

  • Van ilyen szép kék gallérja a Közlekedési bocsánat Innováció múzeumának is. Mégis lesz mélygarázs és parkolóház is?
  • Szerencsére a többi épületnek nincs kijelölt építési területe, azt biztosan helikopterrel lerakják a helyükre egy nap alatt, mint a KÉSZ házakat! J A vakond meg beviszi hozzá a közműveket J
  • Tekintetünket emeljük most a Műcsarnok Dózsa György felőli oldalára! Mit látunk? Beleharapott egy óriás a Ligetbe? Bele bizony! A „tátott tőke sárga szája” a Műcsarnok elejétől az Ajtósi Dürer sorig egy 20 méter széles sávot harapott le belőle.
    Tehát: Jelenleg még a Dózsa György úton a palánkok előtt..( régen a parkoló előtt) áll 112 japánakác. Itt a Városliget telekhatára!
    De a jövő héttől, ha a magasságos képviselő testület is úgy akarja, akkor a telekhatár 20 méterrel hátrébb megy, azaz ennyivel kevesebb a Városliget alapterülete! A szép zöld köröcskék pedig nem a mostani japán akácok! Azok mennek a levesbe… majd lesz másik! Vágjátok pupákok! Minél kisebb a terület, azon annyival nagyobb lesz a maradék zöld felületi ARÁNY!!!! Papíron.
    • És a beharapás után jön egy 6 méteres sétány és kerékpárút, és máris kezdődik az építkezés! Tetszenek érteni! Az épületek és az utak, a 80 méter széles Felvonulási tér huszadik métere után kezdődnek….azaz mélyen belecsúszik az építkezés a Városligetbe. (amit a közműfektetésekkel teljesen szétdúlnak, az építési területen kívüli fák halálát is okozzák!)
  • A Városligeti színház hatalmas épülettömbje fogja uralni az Ajtósi Dózsa sarkot. A „szecessziós ékszerdoboz” jön ide kiegészítve egy betonszürke fél panelházzal és szabadtéri színpaddal!!!!! Korábban szabadtéri színpadról szó sem volt, illetve csak a Magyar zene házához tervezték!
    Most 2 db szabadtéri színpad is kerül a Ligetbe!!!! Ez ugyan soha nem volt a Városligeti színház része, de ha már álmodunk, akkor legyen minél nagyobb, minél otrombább és okozzunk minél nagyobb kárt a környék lakosságának!
  • Gyanús, hogy valóban a 2013-as térkép a szabályozási terv alapja, mert akkor volt még Városligeti körút- Asztana út. Városligeti körút…a Zsigmondy szoborig. Azóta átnevezték őket: Ocskay Lászlóra, a Közlekedési múzeum előtt Ferencsik Jánosra (az be lesz építve, tehát mindegy hogy hívták)…és a vége, a Kós Károly sétánynál a Konrád Adenauer nevet kapta.
  • Sport célú terület és játszótér is lesz a sarkon és 2 db WC…és VÉGRE egy újabb vendéglátó hely! 115 m2 és +500m2-es kiülő terasz! Igazán nem sok 400 négyzetméternyi vendéglátó egység 3x500 négyzetméteres terasszal Csaknem 2 ezer négyzetméter a vendéglátásé…+240 m2 a kereskedelem oltárán…
    • A Kis botanikus kertben is Vendéglátó hely (szintén tilos volt 2014-ben),
  • Az OCSKAY út és az Ajtósi között hatalmas kutyafuttatótól leszünk még zöldebbek
  • A Stefánia út- Olof Palme út torkolatánál végre lesz egy újabb kiskereskedelmi egység! A tulaj nagyobb hasznára, és mindannyiunk kárára! Mert akkor itt lesz áruszállítás, szeméthegyek előtte, mögötte…ahogyan azt a Feszl pavilonoknál látjuk! Világszínvonalra számítunk!
  • Balra látjuk, amint a Vakok kertje bekapja a Tolsztoj sétányt, de nem tudjuk, milyen területet jelez a G betű, és a WC tető formájú terület? Ez részben már el is készülhetett, ideje hát beleszabályozni még valamit, amiről soha nem volt szó! Esetleg a Városliget új névadójának a szobra? Nem tudom!
  • Látjuk, hogy a Közlekedési/ innovációs múzeum alá/ mellé épülhetne mélygarázs és parkolóház…Kár, hogy újra kell kezdeni az engedélyezési eljárást, mert bíróság mondta ki, hogy törvénytelen volt az előző eljárás.!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • A Nagy Beépítők változatlan buzgalommal akarják megépíteni a Nemzeti galéria és az innováció háza közötti átjárót. Ez a megalománia, és a teljes önkontroll elvesztése! Ez az átjáró okozza, hogy itt is folyamatosan szivattyúzni kell majd a feltorlódó talajvizet és átemelni a túloldalra!
    • 500 férőhelyes parkolóház? mélygarázs? Környezeti hatástanulmány nélkül?
    • Hogy miért kell építési területnek lennie egészen a Pántlikáig? Nem tudhatjuk, milyen terveket kutyulnak a titkos fazekakban.
  • A Pántlika és a Kutyajátszótér után, a Sörsátor helyén is van egy bejárata a Ligetnek, indokolt tehát, hogy itt is legyen vendéglátó hely. Feltehetően olyan csöndes lesz éjszaka, mint ahogyan most, éjszaka is hallom a részegek ordibálását…az éjszakában! Mert első a bevétel. A megfelelő zsebekbe.
    • Ne feledjük: 115 négyzetméteres és köré rittyentenek egy 500 m2-es burkolt kiülő teraszt…ha fa nem lesz, majd árnyékolunk napvitorlával, mert az olyan izgi és modern… Lesz mellette WC is (IH), hogy ne kelljen a vendéglősnek üzemeltetni, majd közpénzből megoldják. Ügyes. (többször ismétlődik a „tervezési területen” Ügyes!)
  • A Hermina garázs is épül…talán engedély is lesz hozzá! Mert jelenleg erre sem készült környezeti hatástanulmány, holott kötelező lenne. Erről is kimondta már a bíróság, hogy a közigazgatási eljárás nem volt törvényes. Nem tudtál róla? Lehet, hogy nem véletlenül?
  • Megnyugvással látjuk, hogy a BIODÓMból Pannon parkká vedlett épület nem lehet 40 méternél A Hősök terén a Gábriel Arkangyal 39 méter magasan van! Az Állatkert nagy sziklája 36. De szentül állítják neked, hogy nem zavarja a Világörökség panorámáját! Ha az vigasztal, még az Eu-nak és a Világörökség bizottságnak is ezt hazudták. Engem speciel nem vigasztal!
  • A Zeneháza építési területe is ölég nagy lesz…de a közműfektetés, a szabadtéri színpad is szépen bele fog rondítani az esti csöndbe… Mivel nem látjuk, a Városligeti tó kiszélesítésének mértékét és területi hatályát, csak sejtjük a Zeneház látványtervén, hogy a lépcsőkön üldögélő vidám fiatalság a 150 éves platánok hűlt helyén fog üldögélni!

 

  • Nem jelöli a drága térkép a Tó kiszélesítését, így nincs információnk arról, hogy merre mekkora lesz a pusztítás. De talán jobb is. Hiszen a Műjégpálya gépházától vezetik a hűtést az egyes épületekhez, jön a távhő, az elektromos, a víz, a csatorna, a távközlés, a közvilágítás vezetékrendszere…..és volt Városliget nincs Városliget! Ha a régi rendeletek szerint felszedik a mostani közműveket, akkor Városi sivatag lesz helyette. Talán ez is volt a cél? Büntiből, a bűnös városnak?
  • Úgy tűnik, hogy még nem sikerült jól beleszabályozni a tervbe a Hattyú tavat. Én nem találom.
  • De két szép, hatalmas épületet kapunk a Műjégpálya mellé, hogy innen lássák el hűtéssel a többi épületet? Vagy öltöző lesz a sportolóknak!? Ki tudja.

Ha ez így megvalósul, az idők végezetéig szégyellheti magát az ország!

És 20 millió évig fognak égni a pokol tüzén az ehhez hozzájáruló képviselők, kormánybiztosok, és más haszonlesők a Betonkeverő Zrt-től a Valton security-ig, az engedélyeket pecsételő hivatali szolgától a hatóságból lett kormányhivatalnokig. És nevük bevonul a város történetébe, mint a valaha volt legnagyobb mérvű pusztítás elkövetőinek.

De ezt sokan nem érik meg, mert a megszűnt Városliget helyén álló épületek által keltett szmogban pácolódott, a vendéglátó egységek zajában megfárad lakosság, átlagosan 15 évvel hamarabb hal meg, mint azok a budaiak, akik a VÉSZ-eket a nyakunkra hozzák.

„de élnek dolgozók itt, költõk is bûntelen,
és csecsszopók, akikben megnõ az értelem,
világít bennük, õrzik, sötét pincékbe bújva,
míg jelt nem ír hazánkra újból a béke ujja,
s fojtott szavunkra majdan friss szóval õk felelnek.

Nagy szárnyadat borítsd ránk virrasztó éji felleg.” Radnóti

 vilagorokseg_budapest.jpg

 

az_uj_varosligeti_szinhaz_2.jpg

kos_karoly_forgalmanak_atterelese.pnge621474be14b977a871ee92bd29d9e90_1.png 

15 nyárfa meséje

...változnak az idők...változik a fakataszter?

2012-ben rám tört a jeges rémület, hogy elpusztítják a Városligetet. Sok éven át állapítottam meg sok fáról, hogy nem tudom a nevüket. Tanulmányaim alatt parkfákkal, dísznövényekkel nem foglalkoztunk, ezért csak terveztem mindig, hogy utána járok.
Ilyen ismeretlen csoda volt a Ligetben a 15 fehér nyár, a Washington szobor mögött, a gazzal benőtt, kerítéssel elválasztott egykori BNV területén. Kérdésemre azonnal választ kaptam a FŐKERT-től:
Populus alba ’piramidalis’ azaz kúpos koronájú fehér nyár.
Kedvesen megírták, hogy az 50-es években nemesítették, 4 vagy 5 nyárfa kereszteződéséből hozták létre. Kifejezetten dekoratív sorfát akartak előállítani, díszítő és útjelző fának, amelynek a törzse a talajig fehér.

Ők lettek a nemesítés eredményei, azonban ma már nem ültetik, mert a törzse gyönyörű, de a lombkoronája nem lett olyan szép, hogy dísz fasornak alkalmas legyen.

Természetesen a Kertem megnyitásakor első dolgom volt besurranni hozzájuk a susnyásba, és boldog voltam, hogy az évtizedes elhanyagolás megtette a hatását: gyönyörűen, egészségesek, nem zavartatják magukat a környező romos épületektől, a növekvő gaztól.

2015-ben, a Városliget beépítését előkészítő „Fa- nyilvántartás” nem fasorként vette lajstromba őket sem, ahogyan a többi fasort sem. Na ja, így egyesével könnyebb megszabadulni tőlük.
2016. március 17-én el is kezdődött az irtás. Az Olof Palme házhoz közelebb eső, a sorból kilógó tizenötödik kivágását a kerítésen kívülről, könnyeimmel küzdve néztem végig. (Így a fotó sem az enyém, hanem Földes Attiláé)
Dicstelen munkájukat nem tudták folytatni, mert a felháborodott lakosság betört a területre és a vágásra kijelölt 45 fából csak 8-at sikerült kivágniuk.
Maradtak a 14-ek. Őket a Ligetvédők ott táborozása alatt minden irányból lefényképeztem. A Ligetvédők nemzeti színű szalaggal díszítették. Daliás idők voltak. De nem csak alulról voltak szépek, hanem a Petőfi Csarnok felőli részen álló, egykori BNV Központi épületből is.

  1. őszén rájöttek nagy jó uraimék, hogy talán az életveszélyes épületek bontása is van olyan fontos, mint a favágás, jöttek hát a romboló gépek és iszonyatos por és azbeszt felhőben…de állva maradtak a fák!

2017-ben a hatalmasok rájöttek, hogy nem tudjuk megépíteni a csúcs-szuper japán lyukas palacsintára hasonlító zeneházat, újra visszaadták (az azbeszttel szennyezett) területet a Ligetvédőknek. Addig ők ráérnek újra-tervezgetéssel tölteni éveket. Addig is éltek a fák.
A fasor előtt fél méternyi talajt kiszedtek, a gyökereik kicsit sérültek (különösen a hátsó bejáratnál élő kettőnek) Ők nincsenek jó állapotban. Ráadásul a bolygatás miatt támadásba lendült a borostyán is.

És most itt állunk 2018-ban, kezemben a VÉSZ legutóbbi módosítása. Ebben is van egy önigazoló fa-kataszter, de már nem az egész Ligetről, csak a „Megmaradó fák” átsorolásáról!

Ebben szerepelnek, ugyancsak nem fasorként, hanem immáron 14 szürke nyár néven. Nézzétek meg „értékelésüket” 2016-ban és ma.
2016-ban 15 fehér nyár, értékes fafaj (amit „kezelni, gallyazni”kell, hiszen 40 évig szépen élt anélkül).

2018-as nyilvántartásban már csak 12 ítéltetett maradásra, beszürkültek, és „ökológialag kevésbé értékes faj” a hivatalos minősítésük! Mondják a kertészek. Ma még csak átsorolják őket. Holnap, ha jönnek a közműfektetők, majd azok is "átsorolják" a gyökerüket...az enyészetbe...fakataszter2016_15_fa.JPG

fakataszter_18_es12_szurke_marad.JPG

Megnyugtatlak benneteket még élnek mind a 14-en. Csak már senki nem felelős a megszelidített rózsáért, a nemesített, megszelidített nyárfákért. Ilyenre változott a világ.

Csak én vagyok egyre szomorúbb, és nő a féltés, a felháborodás a lelkemben…. És mormolom magamban József Attila versét, aki éjjel hazafelé menet (gyalog) a Ligeten át Levegőért kiáltott:

„Óh, én nem így képzeltem el a rendet.
  Lelkem nem ily honos.
Nem hittem létet, hogy könnyebben tenghet,
  aki alattomos.
Sem népet, amely retteg, hogyha választ,
szemét lesütve fontol sanda választ
  és vidul, ha toroz.”

 karacsony_a_14_feher_nyarral.JPG

img_9077_14en.JPG

Ezt a rendet a Ligetvédők csinálták! Hogy a gyerekek balesetmentesen játszhassanak!!!!!!

1dm39622.JPG

 14-es_tavolbol.JPG

14_szep_fa.JPG

Van-e szaga a művészetnek?

vagy mi bűzlik itt?

A pénznek nincs szaga. Tudjuk.

Kár pedig, hiszen a nyomozó hatóságok dolgát nagyon megkönnyítené.

Na de van-e szaguk a művészeteknek? Természetesen azoknak sincs, hiszen a „művészet” olyan emelkedett dolog, hogy a kérdés fel sem vetődik. Így azután a rá való hivatkozással felkent papjai, azt csinálhatnak, amit nem szégyellnek.
Ha múzeumba kerülő művészetekről van szó, akkor különösen értelmetlen a kérdésfeltevés: fogják-e fűteni/hűteni, hova fogják kivezetni az égéstermékeket, és vendéglátó egységek szellőzőit, a klímák zúgását ki élvezi majd? És hogy ezeknek másokra bármilyen - nem pozitív - hatásuk lenne?
A kérdés feltevése is szentségtörés.

Ezt látta be a kormányhivatali engedélykiadó céggé vált 

Pest Megyei Kormányhivatal

Érdi Járási hivatalának

Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztálya.

Ez a főosztály szüntette meg ugyanis a  Szépművészeti Múzeumban üzemelő „ P1 és P 2 légszennyező pontforrás működési engedély kiadása iránt indult eljárás”-t.

A működési engedély kiadásához ugyanis teljesülni kellene néhány feltételnek:

  • Biztosítani, hogy a légszennyező anyagok levegőbe kerülésének határértékeit betartják.
  • és teszik ezt a lehető legjobb technika alkalmazásával
  • Ezt akkreditált mérő szervezettel igazoltatni kell…
  • „…előzetes tájékoztatást kell benyújtani a Járási hivatalhoz, melynek tartalmaznia kell a mérés pontos helyét, idejét, a mérést végző szervezet megnevezését, illetve akkreditációs számát. A tájékoztatást legkésőbb a mérés megkezdése előtt 2 héttel be kell nyújtani a Járási hivatalhoz, egyúttal megadva a kérelmező részéről a kapcsolattartó személy nevét és elérhetőségét.”
  • A rendeltetéstől eltérő üzemeltetést dokumentálni kell és azokat az ellenőrző hatóságnak bemutatni.
  • A berendezések műszaki állapotát fokozottan és folyamatosan ellenőrizni kell.

Ugye, hogy sokkal, de sokkal egyszerűbb ennél, ha az eljárást megszüntetik?

És kérdem én: akkor most engedély nélkül működik ez a 2 „légszennyező pontforrás”? Honnan fogja megtudni a lakosság és a látogatók, valamint a turisták, ha ez a „2 légszennyező pontforrás” nagyobb káros anyag kibocsátással üzemel, mint a megengedett?
Ki védi meg az Állatkert Természetvédelmi területét a rá hulló égi áldástól, ha nincs is kijelölt hatásterület?

Ki védi meg a MÁV kórházból lett Honvéd kórház betegeit és dolgozóit a Dózsa György út hatalmas légszennyezettségére rárakódó újabb és újabb „légszennyező pontforrások” hatásától?

Nem is lenne kis magyar abszurd…ha nem történhetett volna meg, hogy a Szépművészetinek egyedi (padló)fűtése lett, miközben előtte halad el a Városligetbe épített buli-helyszínek távfűtése!

Gondosan és körültekintően tervezték meg a „projektet”!

Lesz mit kutatniuk a jövő jogtörténészeinek, vitatkozhatnak a környezetkutatók, urbanisták, közigazgatási emberek: mindez hogyan történhet meg 2018-ban Magyarországon?

Két hét ingyenes Román-csarnok látogatás…és nem nézünk a dolgok mögé, minden meg van bocsátva, tessék csak folytatni tovább, mindent törvénytelenül! Hiszen a múzeumnak nincs szaga! De itt valami nagyon bűzlik az biztos!

 Padlófűtés és olajradiátor
img_9873.JPG

Ezek lennének a szerviz ablakok?

 

img_9915.JPG

Vitézy Dávid tragédiája

Újságírói alapvetés, hogy helyreigazítási kérelmet azon a fórumon kell kérni, ahol a téves információk elhangzottak. Egy Vitézy Dáviddal készített interjú a Városligeti Ingatlanfejlesztő ZRT. honlapján jelent meg. Címe: Nehéz döntés után új utakon a Közlekedési Múzeum.
A fent nevezett honlapról engem igen régen letiltottak, így nincs lehetőségem a ZRT. olvasóihoz, vagy Vitézy főigazgató úrhoz közvetlenül szólni.

Az interjú tanúsága szerint a főigazgató úr változatlanul a saját maga által kreált világban él és onnan tesz esetenként félrevezető nyilatkozatokat. Ha az újságíró megkérdezi, hogy egyetért-e Ráday Mihállyal abban, hogy alkalmasabb lett volna a Közlekedési Múzeum számára az Eiffel- csarnok, mint a Diesel-csarnok. 30 esztendeje minden bölcsességével kioktatja Ráday Mihályt arról, hogy önsorsrontó hozzáállás azon keseregni, amit már nem választhatunk. A tiszteletlenségét hagyjuk, az a dramaturgia része. Ráday Mihály nem is szorul az én védelmemre. De csúnya hazugság azt állítani, hogy Ráday Mihály az után javasolta az Eiffel-csarnokot a Közlekedési Múzeum számára, miután oda az Operaház műhelyeinek tervei elkészültek.

Aki csak minimálisan is követi az eseményeket, tudja, hogy 2012. óta számos szakmai szervezet, civil szervezet és magánember tiltakozik a Városliget múzeum negyeddé alakítása ellen. Ezen elsők között volt Ráday Mihály, aki az Eiffel csarnok előnyeit ecsetelte a Közlekedési Múzeum Városligeti elhelyezése ellenében. Számos, ma is fellelhető írásos és elektronikus bizonyítéka van annak, hogy Ráday Mihály javaslata megelőzte az Eiffel csarnok Operai felhasználásának javaslatát!  

Az önsorsrontás pedig kifejezetten nem Ráday-sajátosság! A főváros és az ország számos városának számos műemléke köszönheti fennmaradását neki és az általa vezetett Budapesti Városvédő Egyesületnek!

Ha város-sors-rontásra akar bukkanni a főigazgató úr, sokkal közelebb is megtalálja!. Kiérlelt és minden részletre kiterjedően, széleskörű társadalmi egyeztetés után megvalósuló városfejlesztés helyett a Főigazgató Úr tevékeny részese egy koncepciótlan, a színfalak mögött zajló, a hatályos törvényeket semmibe vevő, városkép rombolásnak. Sűrű külföldi tanulmányútjain mindig csak a fejlesztések végeredményét nézte, és nem a jó megoldásokat előkészítő közösségi tervezés, és a széles nyilvánosságnak a sikeres projektekre gyakorolt hatását! Azt gondolja, hogy elég Amerikában körülnézni és azt itthon megvalósítani! Azokban a kérdésekben, amelyekben urbanistáknak, tájépítészeknek, városszociológusoknak, közlekedési szakembereknek, műemlékeseknek, örökségvédőknek, környezetvédőknek kollektív bölcsességével kellene dönteni, lediktálja az általa külföldön bevált megoldásokat!  Így nincs lehetőség a hatályos jogszabályok tiszteletben tartásával az egész város hasznára váló döntések megszületésére.
Bőven van lehetőség a mutyikra, titkos tervekre, a hatástanulmány nélküli, környezet és világörökség, valamint városkép romboló giga beruházások erőszakos megvalósítására.

Külön visszataszító játszma, hogy mondandója elején „minden tiszteletéről” biztosítja Ráday Mihályt…. majd valótlanságot állít róla, és önsorsrontónak nevezi! Mint a nagyok! Szégyenletes! Ha a főigazgató úr elvárja a tiszteletet a saját munkája iránt, vajon miért nem teszi ő is ugyanezt….ha nem is Rádaytól kapta az ötletet, hanem véletlenül neki is ez jutott eszébe..

Feltehetően önmagával készítette az interjút, így a legrövidebb kérdésre is képes tízsoros mondatokban válaszolni, és hinteni a port a gyanútlan olvasó szemében. Téved a főigazgató úr, amikor azt hiszi, hogy

  • csak a Városliget beépítése kapcsán lehet elkezdeni azon gondolkozni, hogyan újuljon meg a Közlekedési Múzeum.
  • Tévesen tájékoztatta a lakosságot arról, hogy „szóba került” a múzeum föld alatti bővítése. Óriásplakátokon reklámozták, sőt tervpályázatot kiírtak és eredményt hirdettek, olyan múzeum építésére, melynek az alagsorába elhúzható zöld tető alá tolták volna be a mozdonyokat és a hajókat. Majd miután a Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság kimondta, hogy szabálytalan volt az egész eljárás, és új eljárás lefolytatására kötelezte a ZRT-t….rájöttek, hogy az új eljárás akár egy –a városligetinél – alkalmasabb helyszínen is megvalósíthatnák!
  • Jó lenne, ha a főigazgató úr tájékoztatná a nyilvánosságot arról, hogy ez a tervezés – elvetés- újra tervezés - kitérő hány milliójába került a magyar adófizetőknek.
  • Mennyivel fog többe kerülni a Közlekedési múzeum építése, ha megépül a Pfaff Ferenc féle régi tornyos- bornyos, kilátós rendezvény helyszín is, a Diesel csarnok is, de gondoskodni kell az űrhajózás, a repüléstörténet és számtalan vonat, mozdony, hajó, busz elhelyezéséről is… melyek számára még mindig nem lesz elég hely?
  • Jól látható, hogy nem tudja mekkora tiltakozás övezi a Városliget beépítését. A gondolkodó budapestiek 2012. óta az összes múzeum rozsdaövezetben való elhelyezését kérik, szó sincs arról, hogy „a budapestiek mentális térképén” a Városligetben lenne a helye a Közlekedési Múzeumnak! A fővárosiak ugyanis tudják, hogy a Városligetben közparknak van helye és nem régi, idejét múlt, a XXI. század követelményeinek meg nem felelő épületeket építeni, melyeknek hasra ütés szerűen találunk funkciót!
  • Rosszul tudja a főigazgató úr azt is, hogy a Néprajzi Múzeum az 56-osok terének betontengerének helyére épül. Ugyanis javában tart a Történelmi Rondó 100 éves fáinak kivágása, átültetés imitálásával.
  • Sajnos azt is rosszul tudja a főigazgató úr, hogy a Városligetben múzeumok épülnek. Nem múzeum a Zene Háza, a Biodom, a Városligeti Színház, de a mélygarázs sem. Ahogyan a Magyar Innováció háza is fedőnév egy rendezvény helyszín és egy kilátó közpénzből történő megépítéséhez!
  • A Néprajzi Múzeum is csak bitorolja a „MÚZEM” elnevezést, hiszen az alapterületének 20 %-án, az alagsorban kapnak helyet a kiállítások.
    A gyűjtemény raktározása állományvédelme, kutatása, restaurálása a Szabolcs utcai épületekben lesz…ahogyan arról véletlenül szintén hallgat a főigazgató úr!
  • Szívesen hallottunk volna arról is, hogy vajon mi kerül abba a Múzeumi Raktározási és Restaurátor központba a Szabolcs utcában? Amikor azokat az épületeket megtervezték, még az volt a cél, hogy közel legyen a Közlekedési múzeumhoz, a Fotográfiaihoz, az Építészetihez, a Ludwighoz és az Új Nemzeti galériához. Ma ezen múzeumok közül 3 nem ide épül! Vajon menet közben módosították az OMRRK terveit? Vagy újra alkalmatlan helyen lesznek a gyűjtemények?
  • Az építkezés csúszásából adódóan évekkel tovább kell raktározni a bezárt múzeumok anyagát, és évekig esik ki a bevételük, generációk esnek ki abból, hogy élményeik között szerepeljenek ezek a múzeumok!

Kedves Főigazgató Úr! EZEK a sorskérdések!

Az a sorskérdés, hogy miért dobták sutba Budapest hosszú távú településfejlesztési terveit? az OTÉKOT? Az Építési törvényt!? A Környezetvédelmet? A lakosság egészséges környezethez való jogát?  A Világörökség panorámáját?

Az Ön személyes sorsát én azért tartom tragikusnak, mert „bűne a koré”… de ön is alakítója ennek a bűnös kornak! Azzal hogy boldogan elfogadja, hogy hol ezért, hol annak az ellenkezőjéért kell lelkesednie, mellette vagy ellene érvelnie.
De talán nem kellene rugdosnia azt az oroszlánt, akinek a fogait az ön főnökei verték ki, városvédő oroszlán karmait baltával vágták le.

Végezetül kívánom Önnek, hogy majd ha Ön is 76 éves lesz, legyen mire büszkének lennie, és legyen valaki, aki megvédi egy nyegle fickó sértegetéseitől.

Budapest, 2018. április 28.                                                          Tisztelettel (szeretnék lenni)

Garay Klára, a Városliget barátja

 terepszint_alatti_beep_a_kozlekedesi_muzeum_1.jpg

img_0806.JPG