A Városligeti tavat "rehabilitálják" Nem, de ez olyan jól hangzik. Sokan lelkesednek, hogy megújul a Városliget, meg visszatér a régi fénye... de vajon tényleg?
Itt látható a Nádor híd íve...a Lizsé nevű vendéglátó egység előtt. Benőtték a gyomfák, mert annak Főkertnek a dolgozói nem ismerik a gyomfákat, amely FŐKERT oly sok ideig, olyan sokat tett a park gondozásáért, BNV-telenítéséért, De ma más szelek fújnak! Nem közfeladatot teljesít, hanem megrendelői igényeket elégít ki. és a közmunkás nem kertész. De lehet hogy a főnöke sem. Így jutott ilyen sorsra. Pedig nemrég még:
A felirat is olvasható volt
Ma már csak ez látszik.
A tónak az Állatkerttel szembeni részét egy csaknem 800 méter hosszú, 9 méter széles csatornával összekötik a tónak a stégek körüli részével:Na így!
Elhalad a Feszl pavilonok előtt (a nemrég épített kis labda pályán, a játszótéren, pingpong asztalon keresztül, a Széchenyi fürdő és a Kisföldalatti lejáratával szemben a földalatti fölött. Hogy a csatorna egy híd alatt menjen át a Kós Károly sétány nevű autópálya lehajtó alatt!...bele a tóba.
Akinek van hozzá lelki ereje, az képzelje el, amint árokásó, közműfektető gépek, daruk, teherjárművel végzik dicstelen feladatukat ezek között a fák között!
Innen sétálunk tovább a Kós Károly sétány felé. A Sétány alatt keringtetik majd az új csatorna vizét, és a sétány ezen szakasza híd lesz. De közúti teherbírásra tervezett híd! Mert árut kell szállítani a Vendéglőknek! És a szigeten lévő kutak karbantartását is meg kell oldani valahogyan.
Elég széles hidacska kell ide, ahova az egykori Városligeti körút megérkezik.
Na de a felső tó és az alsó között 4 méteres szintkülönbség van! Hogyan jut a víz föntről lentre? vízeséssel, természetesen 8 darab vízeséssel! Ugyanannyi csobogóval, amibe a szennyfogókat is beépítik.. Volt itt valaha 8 vízesés? Kötve hiszem! De a törtrénelmi illizió felépítéséhez szükség van a történelem kreatív megközelítésére.
Na de volt itt valaha 4 híd is? Természetesen nem, de "a mai kor igényei" (lásd vendéglős lobbi) ezt diktálják. Az úh hidak közül csak egy lesz sétáló híd, a másik 3 közúti forgalmi terhelésre készül majd, hiszen a Sziget dél-nyugati szélén van egy sor kútja a Széchenyi fürdőnek! És a Nyereghez is be kell menni a kukás autónak és az áruszállítónak.
Na és rendezvény helyszín is kell valahol a közelben. Hja kérem, a vurtsli nem volt jó helyen a Vidámparkban, kihozzák hát a parkba!. Ezek a mobil vidámparki produkciók pedig nem fix telepítésűek, hanem teherautókkal utaznak rendezvényről rendezvényrel!
De akkor miért kell a Páva sziget? Hiszen valójában a csatorna csak nehezíti a Liget ezen részének használatát! ( Ha a használat alatt a rendezvényeket értjük, nem a park használatot) Hát csak! Különben a múltba révedőket mivel manipulálnák?
Ha kell a sziget, kell a csatorna. Ha kell a csatorna, kell a vízesés... Na és még mi minden: új víztisztítók, vízforgatók, keringtetők.
Ha ezek kellene, ezek árammal fognak működni. Besegítenek ezek a tó szellőzésében, de nagyon nagy árat adunk érte. De erről majd a következő posztban.
A nagy kérdés: ki és az átadó ünnepség után mennyi ideig fogja ezt jó karban tartani? És ezzel együtt az egész új beépített Liget projekt fenntartásának költségeire, hatására gondolt-e valaki?
Gazdag ország vagyuk! Mert a lényeg: Minél drágább és minél értelmetlenebb legyen!
És a szakértők is jól keresnek, mert meg tudják magyarázni, milyen jó lesz ez nekünk. Legalább 100 fa esik áldozatul!