Megvédjük a Városligetet

Városliget Barátai

Városliget Barátai

Parkolók, politikusok "civilek"

2021. szeptember 17. - Garay Klára

Indokolatlanul kevés szó esik a Városligetben megjelenő új épületek, sport-, és vendéglátó funkciók után előálló parkolási katasztrófáról. A felvonulási téri és a Városligetben a felszínen parkoló 2 500 férőhely megszűnése után sem valószínű, hogy helikopterrel jönnek majd a látogatók.

Most, a Kós Károly Eucharisztikus lezárása után, érdemes elgondolkodni ezen is.
2010-ben az akkori zuglói civilek sikerrel lobbiztak a Mexikói úti pláza és parkolóház építése ellen. Akkor még lehetett találni jogszabályt is, ami meghatározta a beépíthetőség mértékét, az épületek magasságát, funkcióit.
Ma ezek nincsenek, a hatóságok megszűntek, az önkormányzatok kezéből kivették a településfejlesztési eszközöket, még megkérdezni sem szokás őket.
KFG 17 zavaros gondolata között a parkolásra vonatkozó „kompromisszumos” felajánlásokat is tesz.
- Javasolja a FÁNK területére tervezett Hermina garázs elhagyását!img_3257.JPG

                Mivel nem tudja, hogy MINDEN lakó-, és középülethez a várható lakó-, és látogatószámnak megfelelően parkolóhely kialakítása KÖTELEZŐ!  A BIODOM használatba vételének feltétele a Hermina garázs megépítése, amely tartalmazza a Széchenyi fürdő és az Állatkert, valamint a cirkusz látogatói számára szükséges férőhelyeket is .

hermina_garazses_biodom_helyszinrajz_1.png2018-ban még "elfért" a BIODOM mellé a Hermina garázs is... annyira elfért, hogy "jelentős környezeti hatása se volt" Ma nem fér el, mert kellene az ára a BIODOM befejezéséhez.
Ahogy a Hullámvasút felújítása se fér bele. az is megy a BIODOMba.

img_2895.JPG
                Azt is elfelejti, hogy a parkolók biztosítása az építési telken kötelező! Az nem egy mégoly okos politikus elhatározásán múlik, hogy hova építünk parkolót. ( Ez Momentum betegség lehet, hiszen Zuglóban sem vették észre, hogy a Paskál lakópark parkoló mizériáját sem Zugló jelenlegi vezetése hozta létre. Csak az átkai hullanak a fejére. Na meg a Momentum rágalmai) Feláldozza tehát a zuglóiakat tervei oltárán. Köszönjük főpolgármester helyettes úr!
- Javasolja tehát, hogy építsenek EGY P+R parkolóházat a Mexikói útra, a MILLFAV végállomásához. Annyira teljesíti a kormány az ő kívánságát, hogy egyből kettőt is épít! Ide, ahol már régen késő megfogni az M 3 forgalmát. Azt sokkal, de sokkal sokkal kijjebb kellene elvezetni. Nem behozni a Mexikói útra. Sokkal inkább kellene kivinni a MILLFAVOT a városhatárig.

- A Mexikói útnál jelenleg a felszínen parkol legalább 500 autó. Az épülő 1500, helyből kevés a városligeti elvárásoknak, de sok a környék talajának, élhetőségének, lakóinak.img_9586.JPGimg_9606.JPG

A jogszabály sem úgy szól, hogy „séta távolságban” kell parkolót építeni! Nem véletlenül! Mert ami egy egészséges felnőtt embernek séta, az egy gyereknek, idős embernek, pláne mozgásában korlátozottnak tortúra! Innen fognak átsétálni a Széchenyi fürdő mozgássérültjei is? Az Állatkert főbejárata, és a cirkusz már elég távol is van a Mexikói úttól.

  • Ismerjük (mi legalábbis) a kiemelt kormányzati beruházások előkészítését, és tudjuk: Környezeti hatásvizsgálat, szakhatóságok, vízügyesek, közlekedési szakemberek bevonása nélkül fogják mindezt elkövetni! Függetlenül attól, hogy a lehajtó útvonalában élők, a Hungária körúti házakra, vagy az út túloldalán lévő kórházra, és idősek otthonára milyen hatással van mindez. A Városligeti épületeknél sem vették figyelembe, itt sem fogják. Hogy érinti ez őket? Aki kibírta a Biodom, a zeneháza, a Néprajzi pláza építését, és a Felvonulási tér, a Közlekedési múzeum, a Hungexpo és a PECSA bontását, annak már ez a kicsi nem számít! Megszokja.
  • és persze lesz majd, a távoli jövőben valamikor „intermodális központ”, ahonnan vasútról, közútról, villamosról kis Földalattiról özönlik majd a tömeg a hőlégballonhoz, a hídi vásárra, a Hősök terén rendezett dzsemborikra, a kocsmákba. Lényeg, hogy mindez Zuglót terhelje, ne azt a XIII. kerületet, ahol a főpolgármester helyettes lakik, és akik ki akarnak maradni az építkezések káraiból. Elég nekik a haszon is. Mert az is szempont. Az nem, hogy mindez milyen hatással lesz a felszíni és felszín alatti vizekre, a levegő szennyezettségére, a fővárosnak legzajosabb forgalmi csomópontjára, a lakosság egészségére. És hiába mindezen áldozat, hiszen a közlekedési felügyelet által előírt parkolási mérleg brutálisan negatív lesz ezután is.

 

Talán konzultálhatna Zugló momentumos alpolgármesterével, aki a zuglói parkolásért felelős, és ebbéli minőségében beszél parkolási maffiáról. Talán ez is annak a része?
A világ cinizmusa „autómentes Városligetről” beszélni, amikor milliókat csábítanak ide bulizni, és az érkező autókkal agyonterhelni a környező sűrűn lakott, amúgy is túlterhelt utcákat. Exportálják a zajt, a port, szmogot a Ligetből, a környező utcákra.

  • Bizonyára azt sem tudja a főpolgármester úr, hogy a Közlekedés felügyelet 2015-ben vizsgálta a Kós Károly lezárásának hatását. És azt találta, hogy
    a Hungária-Hermina-Thököly- Ajtósi- Dózsa György útvonal nem képes elvezetni ezt a megnövekedett forgalmat.
    2. a Szentmihályi úttól a Kós Károlyig tartó menetidő 5 percről 55 percre nőtt.
    Akkor még nem volt a Ligetben Biodom, nem volt hőlégballon kilátó, nem volt zeneháza, nem volt Néprajzi pláza, nem volt 2 kutya fertőző gócpont, sem világraszóló kalandpark, sem sportpálya. Ma mindezek vannak. A kocsmák is vonzzák a nagyérdeműt…akiknek nem sok kedvük van a főpolgármester helyettes úr által felajánlott könnyű sétát bevenni az edzéstervükbe, hanem vígan parkolnak a füvön, a járdáinkon, a kapubejárók előtt…bárhol. Keressen magának parkoló helyet a lakosság, ha haza akar jönni!
    Ezekhez a funkciókhoz áruszállítás, hulladékgyűjtő konténer hegyek, szemétszállítás, mobil WC erdők telepítése és szállítása is hozzátartozik! A cél- (és főleg teher-) forgalom, a látogatószám, a rendezvények gyarapodása messze meghaladja a személyautók kitiltásával elkönyvelt környezeti nyereséget!
  • a zuglói „civilek” is támogatják a momentumot. Valszeg együtt lepacsiztak a Városliget ZRT-vel. Ők tudják, hogy megy ez: azzal kell rágalmazni az ellenfelet, amit ők csinálnak, így nem veszik észre mi megy a háttérben. Ügyes! Főpolgármester úr!
    Köszönjük! Csak ne tenné a főváros nevében! Készségeskedjen a maga nevében!
    A főváros lakosságának NEM erre van szüksége.

 A „tervezés” kincstári optimizmustól duzzadó változatát itt olvashatják!

A Vitézy-Fürjes tandem is van olyan okos, mint KFG! Mindenkinél mindent jobban tudnak. Egyedül is.
https://www.portfolio.hu/ingatlan/20210810/legalabb-1500-ferohelyes-pr-parkolohaz-tervezese-kezdodik-el-a-mexikoi-utnal-495970

Ma már mondhatjuk természetesnek, hogy „tervezik” mindezt környezeti hatásvizsgálat, a hatóságok, az önkormányzat, a társadalmi szervezetek, a lakosság bevonása nélkül.
Megsértve az ide vonatkozó összes, még létező jogszabályt. Ahogy azt egy rendes diktatúrában szokás.
A lakosság, és a természet elemei ellen elkövetett merényletekről Vitézy fészbuk oldaláról értesülhet a nagyérdemű. Utólag.

Ma azonban az egykori tiltakozó, zuglói civileket ennek a 2 parkolóháznak a tervezett területe sem érdekli, sem a vele járó törvénytelenségek, sem a plázásítás. Változnak az idők? Változnak a támogatottak?
Kerpel Frónius készséges kormány-, és kerékpáros barát momentumos Gábor támogatása is csak szem a láncban.
Nincs baj a törvénytelenségekkel, a környezetpusztítással. Ha ő ajánlja fel!
Mondhatnánk Illyés Gyulával: „Hol zsarnokság van, mindenki szem a láncban”!
A Zuglói álcivilek és és az ellenzékiek ellenzéke is.
Ha ez az "erkölcsi fölény", akkor mi a mély?

kos_karoly_forgalmanak_atterelese_1.png

A bejegyzés trackback címe:

https://varosligetbaratai.blog.hu/api/trackback/id/tr7916692436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása